Критерії, індикатори оцінювання управлінських процесів закладу освіти
Додаток 10
наказ Степанівської ЗОШ
І-ІІІ ступенів від 01.09.2021 №130-ОД
Критерії, індикатори оцінювання управлінських процесів закладу освіти
Вимога
|
Критерії оцінювання |
Індикатори оцінювання |
Методи збору інформації |
1 |
2 |
3 |
4 |
1.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених завдань |
1.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності |
1.1.1.1. Стратегія розвитку закладу освіти відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, територія обслуговування, формування контингенту здобувачів освіти, обсяг та джерела фінансування тощо), передбачає заходи з підвищення якості освітньої діяльності |
1.1.1.1. Вивчення документації, опитування |
1.1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку |
1.1.2.1. Річний план роботи закладу освіти реалізує стратегію його розвитку |
1.1.2.1. Вивчення документації, опитування |
|
1.1.2.2. Учасники освітнього процесу залучаються до розроблення річного плану роботи закладу освіти |
1.1.2.2. Опитування |
||
1.1.2.3. Керівник та органи управління закладу освіти аналізують реалізацію річного плану роботи та у разі потреби коригують його |
1.1.2.3. Вивчення документації |
||
1.1.2.4. Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію річного плану та стратегію розвитку закладу |
1.1.2.4. Вивчення документації, опитування |
||
1.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти |
1.1.3.1. Заклад освіти розробляє та оприлюднює документ, що визначає стратегію (політику) і процедури забезпечення якості освіти |
1.1.3.1. Вивчення документації, опитування |
|
1.1.3.2. У закладі освіти здійснюється періодичне (не рідше одного разу на рік) самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до розроблених або адаптованих у закладі процедур |
1.1.3.2. Вивчення документації |
||
1.1.3.3. Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання якості освітньої діяльності |
1.1.3.3. Вивчення документації, опитування |
||
1.1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання, території |
1.1.4.1. Керівництво закладу освіти вживає заходів для створення належних умов діяльності закладу (зокрема, вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до засновника, здійснює проєктну діяльність тощо) |
1.1.4.1. Вивчення документації, опитування |
|
1.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
1.2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію учнів, їхніх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру |
1.2.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівництва щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними |
1.2.1.1. Опитування |
1.2.1.2. У закладі освіти забезпечується доступ учасників освітнього процесу, представників місцевої громади до спілкування із керівництвом (особистий прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації тощо) |
4.2.1.2. Вивчення документації, опитування |
||
1.2.1.3. Керівництво закладу вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування |
1.2.1.3. Вивчення документації, опитування |
||
1.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах
|
1.2.2.1. Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу освіти/інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах тощо) |
1.2.2.1. Спостереження, опитування |
|
1.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників |
1.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми |
1.3.1.1. У закладі освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій) |
1.3.1.1. Вивчення документації, опитування |
1.3.1.2. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом (мають відповіну освіту та/або професійну кваліфікацію) |
1.3.1.2. Вивчення документації |
||
1.3.2. Керівництво закладу освіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності |
1.3.2.1. Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників |
1.3.2.1. Опитування |
|
1.3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників |
1.3.3.1. Керівництво закладу освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педагогічних працівників |
1.3.3.1. Вивчення документації, опитування |
|
1.3.3.2. Частка педагогічних працівників, які вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові |
1.3.3.2. Опитування |
||
1.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, ухвалення управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою |
1.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу |
1.4.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні права забезпечуються у закладі освіти |
1.4.1.1. Опитування |
1.4.2. Управлінські рішення ухвалюються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу |
1.4.2.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні пропозиції враховуються під час ухвалення управлінських рішень |
1.4.2.1. Опитування |
|
1.4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування |
1.4.3.1. Керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти |
1.4.3.1. Опитування |
|
1.4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їхньої участі в житті місцевої громади |
1.4.4.1. Керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, спрямовані на сталий розвиток закладу освіти та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проєкти, заходи тощо) |
1.4.4.1. Вивчення документації, опитування |
|
1.4.5. Організація освітнього процесу враховує вікові особливості учнів, відповідає їхнім освітнім потребам |
1.4.5.1. Режим роботи закладу освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу |
1.4.5.1. Вивчення документації, опитування |
|
1.4.5.2. У розкладі навчальних занять забезпечено розподіл навчального навантаження з урахуванням вікових особливостей учнів |
1.4.5.2. Вивчення документації, опитування |
||
1.4.5.3. Розклад навчальних занять у закладі освіти сформовано відповідно до освітньої програми |
1.4.5.3. Вивчення документації, опитування |
||
|
1.4.5.4. Частка батьків і учнів, думка яких враховується при виборі навчальних предметів для поглибленого вивчення, визначення вибіркових (за вибором учнів) навчальних предметів (інтегрованих курсів), організації профільного навчання, навчальних програм |
1.4.5.4. Вивчення документації, опитування |
|
|
|
1.4.5.5. Керівництвом закладу освіти запроваджуються різні форми організації освітнього прцесу, зокрема з використанням технологій дистанційного навчання |
1.4.5.5. Вивчення документації, опитування |
|
|
1.4.5.6. Створено та/або використовується електронна освітня платформа для комунікації між суб’єктами дистанційного навчання |
1.4.5.6. Вивчення документації, спостереження |
1.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
1.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності |
1.5.1.1. Керівництво закладу освіти забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидіє фактам її порушення |
1.5.1.1. Вивчення документації, опитування |
1.5.1.2. Частка учнів і педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності |
1.5.1.2. Опитування |
||
1.5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції |
1.5.2.1. Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції |
1.5.2.1. Опитування |
- АТЕСТАЦІЯ. ЗМІНИ ДО ТИПОВОГО ПОЛОЖЕННЯ ПРО АТЕСТАЦІЮ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ (НАКАЗ МОН ВІД 08.08.13 р. № 1135)
- ПОВНОВАЖЕННЯ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ (СТАТТЯ 26 ЗУ «ПРО ОСВІТУ»)
- ПРОФЕСІЙНИЙ СТАНДАРТ КЕРІВНИКА (ДИРЕКТОРА) ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (НАКАЗ МІНЕКОНОМІКИ ВІД 17.09.2021 №568-21)